vrijdag 25 juli 2025

BUSH FLIGHTS INDONESIE 

DEEL 2.

Vanavond hebben Daan, Julian en Paul opnieuw 4 bush-flights gemaakt.


Vlucht 5

ICAO / Xplane

WAUC / WX42

WAUF / WX51

Naam

Bime

Borme

Afstand



RWY

17 / 35

05 / 23

Lengte RWY

1721 ft

2052 ft

Altitude

4493 ft

3093 ft

Add-on MSFS

ja

ja





Vlucht 6

ICAO / Xplane

WAUF / WX51

WAWK / WZ48

Naam

Borme

Koropun

Afstand



RWY

05 / 23

18 /36

Lengte RWY

2052 ft

1754 ft

Altitude

3093 ft

5870 ft

Add-on MSFS

ja

nee





Vlucht 7

ICAO / Xplane

WAWK / WZ48

WAYH / WT20

Naam

Koropun

Wurigelebur / Soba

Afstand



RWY

18 /36

09 / 27

Lengte RWY

1754 ft

1500 ft

Altitude

5870 ft

7389 ft

Add-on MSFS

nee

WAXD = WT20





Vlucht 8

ICAO / Xplane

WAYH / WT20

WAXC / WT05

Naam

Wurigelebur / Soba

Silimo

Afstand



RWY

09 / 27

05 / 23

Lengte RWY

1500 ft

1514 ft

Altitude

7389 ft

5620 ft

Add-on MSFS

nee

ja


 Leg 1. Bime (WAUC / WX42) naar Borme (WAUF / WX51)

 

Leg 2.  Borme (WAUF / WX51) naar Koropun (WAWK / WZ48)

 Klaar voor vertrek vanaf Borme


 
Onderweg naar Koropun naar 16.000 ft klimmem om over deze bergkam en plateu heen te komen.
Vervolgens heel stijl 10.000 ft dalen naar Koropun dat vlak achter deze berg ligt.
 

 
Zoals uit onderstaand plaatje blijkt, is het niet altijd even makkelijk om te landen.
 
 
Leg 3 . Koropun (WAWK / WZ48 ) naar Soba (WAYH/WAXD / WT20)
 

Ook hier gaat de RWY stijl omhoog / omlaag, dus je kan maar vanaf 1 kant landen en 
dezelfde weg terug om op te stijgen.

 
En weer klaar voor vertrek

 

 
Leg 4 .Soba naar Silimo (WAXC / WT05)
 
Onder weg.
 
RWY in sight 
 
 
Silimo on Final 


Na de landing inderdaad een scene die je zou verwachten bij een landing in de bush.

 
 
 
Nog even een extra rondje gevlogen (Daan is zichtbaar aan de linkerkant) om de landing hier nog eens eens extra te oefenen. 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten