vrijdag 18 juli 2025

BUSH FLIGHTS - INDONESIE

Deel 1 

Deze avond 4 vluchten gemaakt 

AIRPORT INFO

VAN

NAAR


Vlucht 1

ICAO / Xplane

WAOY

WAJK / WZ43

Naam

Lapangan Terbang Kubipkop

Bandar Udara Kiwirok

Afstand



RWY

13 /31

07/ 25

Lengte RWY

1220 ft

1961 ft

Altitude

7465 ft

5327 ft

Add-on MSFS

ja

Ja (separate add-on)





Vlucht 2

ICAO / Xplane

WAJK / WZ43

WAZO / WA0P

Naam

Bandar Udara Kiwirok

Ubrub/ Okhida

Afstand



RWY

07/ 25

01 / 19

Lengte RWY

1961 ft

1762 ft

Altitude

5327 ft

5096 ft

Add-on MSFS

Ja (separate add-on)

nee


Vlucht 3

ICAO / Xplane

WAZO / WA0P

WAUP / WT73

Naam

Ubrub/ Okhida

Yapil

Afstand



RWY

01 / 19

11 / 29

Lengte RWY

1762 ft

1957 ft

Altitude

5096 ft

4305 ft

Add-on MSFS

nee

ja


Vlucht 4

ICAO / Xplane

WAUP / WT73

WAUC / WX42

Naam

Yapil

Bime

Afstand



RWY

11 / 29

17 / 35

Lengte RWY

1957 ft

1721 ft

Altitude

4305 ft

4493 ft

Klaar voor vertrek op Kubipkop

De eerste vlucht gaat van WAOY (Kubipkop) naar WAJK (Kiwirok)

Met dit soort sceneries (incl. realistische bomen en struiken) voel je je direct een bush-pilot! 

 

 Na de landing op Kiwirok. Eén van de weinige bush fields met een asfalt RWY.

  En nu geland op WAZO (Okhida)

Onderweg naar Yapil (WAUC).

Indrukwekkend vergezicht nadat we over een bergkam vlogen! 


Het weer kan hier in enkele minuten veranderen en dan wordt je ook gelijk geconfronteerd met het grote probleem van Bush-flights: waar is mijn volgende vliegveld ??


 Na enig zoeken toch gevonden!  


 On final.


En nog juist tot stilstand gekomen op het eind van de RWY, waarachter direct het oerwoud weer begint.   


 

De prachtige sceneries dragen goed bij aan de Bush-flight ervaringen. 

En weer klaar voor vertrek naar de volgende bestemming (met de laaghangende bewolking zal dat weer een mooie uitdaging worden)

  

 Na de landing bij het dorpje Yapil met een behoorlijk lange RWY (1970 ft)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten